SALUT

 

” Soferia este un mod de viata, nu doar o meserie. Tot timpul trebuie sa inveti, absolvirea  scolii de soferi  iti da dreptul de a conduce o anumita categorie de vehicule si iti explica regulile.

Deprinderile, reflexele, profesionalismul se formeaza in timp, si dupa 20 de ani sau mai multi de la terminarea scolii, tot mai ai de invatat.

Cei care fac cu pasiune aceasta activitate trec usor peste anii petrecuti in custile de otel, peste mesele luate langa roata camionului, peste singuratatea curselor lungi.”-CECOR

 

Tahograful are un rol crucial în verificarea respectării normelor referitoare la timpul deconducere și la perioadele de repaus de către conducătorii auto profesioniști din domeniul
transportului rutier, contribuind la îmbunătățirea siguranței rutiere, a condițiilor de lucru ale conducătorilor auto și a concurenței loiale între întreprinderile de transport rutier.
Rentabilizarea utilizării tahografelor reprezintă unul dintre elementele cheie ale strategiei
Comisiei pentru o mai bună integrare a pieței transportului rutier de marfă și pentru ca
transportul rutier să devină mai sigur, mai eficient și mai competitiv.
UE a reglementat încă din 1970 instalarea și utilizarea tahografelor. Legislația în vigoare
privind aparatura de înregistrare este Regulamentul (CEE) nr. 165 din 2014 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier. Regulamentul specifică standarde tehnice și stabilește normele privind utilizarea, omologarea de tip, instalarea și inspecția tahografelor, creând o serie de obligații juridice atât pentru producători și autorități, cât și pentru operatorii de transport și conducătorii auto. Acest regulament a fost deja adaptat de zece ori la progresele tehnologice, prin procedura de comitologie.
În prezent, două tipuri de tahograf sunt utilizate de aproximativ 900 000 de întreprinderi de transport și 6 milioane de conducători auto. Pe lângă tahograful digital instalat pe
autovehiculele înregistrate după data de 1 mai 2006, tahograful analog este în uz din 1985,
fiind utilizat în continuare de vehiculele mai vechi.

Se constată că o parte semnificativă a vehiculelor controlate  de agenții însărcinați cu controlul aplicării legii încalcă normele sociale. Aproximativ un sfert dintre acestea încalcă normele privind tahograful. În orice moment, mai multe mii de vehicule grele rulează în rețeaua transeuropeană cu un tahograf manipulat sau cu un card nevalabil. Aceastănerespectare a obligațiilor privind perioadele minime de repaus este responsabilă de obosealaconducătorilor auto, care se estimează că are drept rezultat creșterea costurilor societale ale accidentelor cu 2,8 miliarde de euro pe an. În plus, cei care încalcă legea obțin astfel avantaje concurențiale necuvenite, cu impact negativ asupra funcționării pieței interne și cu implicații grave pentru sănătatea conducătorilor auto.

Înregistrarea tahografului este sursa principală de informații în cadrul controalelor în trafic. Lipsa înregistrărilor
se poate justifica numai în cazurile în care înregistrarea
tahografului, inclusiv introducerea de date
manual, nu a fost posibilă din motive obiective. În
astfel de cazuri trebuie elaborat un certificat care să
confirme respectivele motive.

 

cei care au nedumeriri ma pot intreba fara probleme, si in limita timpului disponibil am sa raspund cu placere !

  1. #1 by SSP on 28/10/2011 - 11:53

    Bravo Mihai e o treaba buna

  2. #2 by SSP on 28/10/2011 - 11:56

    Ar mai trebui sa se aduca la cunostinta soferilor si legile referitoare la diurna?????????

  3. #3 by Mario-bandit Mihai Gheorghe on 30/10/2011 - 15:55

    spor la treaba mihai , invata sa soferii sa optimizeze 😀 😀

  4. #4 by Silviu on 02/02/2012 - 19:04

    Nu te lasi Go ! Ma bucur de ceace faci . Poate dezvolti mai multe probleme . Eu te sustin .
    Cu stima old !

  5. #5 by Sorin Irimies on 01/09/2012 - 10:25

    Felicitari Mihai ! Faci o treaba foarte buna si sper sa ni se deschida mintile noastre.

  6. #6 by SOFER70 on 26/09/2012 - 17:09

    salut domnu mihai. spune sincer, la hartiile tale de tahograf printate ,si pe care le-ai postat,cate controale ale politiei sa alte organe de control ai avut?? esti sigur ca sunt 100/100 in regula?? respect pentru experienta dar da-mi voie sa te contrazic in legatura cu programul respectiv de condus la un control cat de mic s-ar parea sa ai mari probleme…..bafta in continuare si fara nici un control…..drumuri bune si asfalt uscat.–-dorin

    • #7 by Mihai on 26/09/2012 - 17:15

      mda, acum toata lumea are dreptul sa-si dea cu parerea ! ! !
      astept orice inspector de control din europa.

  7. #8 by SOFER70 on 26/09/2012 - 18:12

    colegule ,nu am vrut sa crezi ca am vrut sa te jignesc,esti profesionist si vroim doar sa explici si sa raspunzi la intrebari,nu sunt decat doua. am pretenti de lka un profesionist…
    sa ai drumuri bune si asfalt uscat–-dorin

  8. #9 by Mihai on 26/09/2012 - 20:39

    nu m-ai jignit deloc !
    doar faci afirmatii fara acoperire .
    vreau sa-mi zici concret, ce lege, ce articol, ce aliniat am incalcat daca se poate.

    • #10 by SOFER70 on 26/09/2012 - 20:59

      nu am atata experienta,sa judec un profesionist ,dar te rog sa citesti cu atentie cele doua intrebari puse de mine,si reusesti sa raspunzi sincer la ele . multa stima si respect din partea mea. sunt si eu un sofer profesionist si din greseala am invatat sa respect un program de condus,mai ales ca stiu si cum se citeste o diagrama sau o hartie de tahograf.astept raspus mai convingator la postarile facute

  9. #11 by Mihai on 28/09/2012 - 15:28

    DA, am fost controlat cam prin toate tarile europei daca asta te ajuta, si la vecinii de la vest chiar si de cate doua ori pe saptamana !

    deci zici ca esti sofer profesionist ???
    ai dovedit asta !

  10. #12 by emi grant on 27/12/2012 - 13:00

    Salut Mihai. Eu am strans „adevarul” (discuri si adevarate si false, foi de parcurs, foto, video
    , jurnale de bord, pe 4 ani (maxim din cat am putut aduna) care vin si se completeaza una
    pe cealalt.
    Stiu ca nimeni nu face asta, stergand fiecare tot (asa cum iti recomanda si „sofer 70”) dar
    cineva trebuie sa-si asume riscul. Stiu bine ca datele mele vor cauta unii sa le foloseasca
    mai intai impotriva mea si nu scopului pentru care eu le-am adunat.
    Numai ca cu ceea ce am eu pot demonstra fara putinta de tagada (ceilalti muncitori prezenti
    azi sau prezenti vreodata in acesti 4 ani nu se vor pune ca martori dar nu pot contesta toti
    la unison ca nu faceau rapoarte de lucru ca cele pe care ni le-a cerut angajatorul, paralele
    discului, ca sa-si poata monitoriza activitatea.

    Am incercat sa arat toata baza asta de date, „meseriasilor” de pe aici, dar nu am gasit inca
    cui, toti baga capul la fund (de la minister , trecand pe la institutul de siguranta rutiera,
    bloguri si pagini web de soferi (pe Spania), politie, avocati, psihologi, etc.
    M-am pus impotriva sistemului si … nu e lucru de gluma. Nu mai gasesti de lucru ….
    pana-n Japonia iar cand ai iesit in drum te au sub control si sunt cu ochii pe tine in tot
    ce misti. Ca sa te ia cineva ca sa-i lucrezi atat de corect incat sa nu gresesti … cine te ia?

    Baza mea de data demonstreaza ca felul in care se aplica legile in transportul rutier sunt neconstitutionale.
    Problema este ca sistemul s-a cimentat deja asa si ca multi (99%) se pliaza pe el asa cum este
    desi este foarte simplu (din punct de vedere juridic) de pus lucrurile la punct.
    Nu prea stiu sa folosesc calculatorul. Am facut multe pagini web dar la asezarea in pagina sunt
    cam pe afara. Una din cele „in lucru” se numeste „obrero europeo de transporte” si mare parte
    din ea este in spaniola ( o spaniola stalcita, pentru ca … atata stiu).
    N-o sa lungesc vorba fara rost aci. Daca te uiti si gasesti ceva interesant am putea colabora.
    Vezi ca este o pagina cu titlu in engleza si cu imagini create de mine care poate ca spun mai mult
    decat o fac cuvintele.
    Privim fals lucrurile, in primul rand noi soferii ( cu toate ca asta nu justifica cu nimic lipsa de
    protectie statala (a nici unui stat) fata de acest „lucrator mobil” generalmente (prea generalmente)
    cunoscut ( si intentionat mentinuta confuzionala denumire, chiar cu concursul nostru) de
    „sofer”. (emy03grant@gmail.com)

  11. #13 by srbncatalin on 08/02/2013 - 10:02

    bravo nea mihai imi place ce ai facut ,felicitari si drumuri bune sa ai in continuare

    • #14 by kasyry on 06/04/2013 - 1:49

      nea Mihai toata stima, si eu ma lovesc de dilema cu 13 ore si jumate de conducere pe arcul de 24 de ore si majoritatea colegilor ma fac idiot, ca ma risc cu amenzile de la Arr
      am fost la ei azi si mi-au zis ca nu scrie nici unde ca nu am voie sa fac programul respectiv, dar incalc codu muncii romanesc ca nu mi se da voie sa fac un program atit de indelungit in 24 de ore
      e corect!?¿ no no me lo creo ni muerto dar nici guardia civil nu stie sa imi raspunda la fel

Lasă un comentariu